Få nu øjnene op, BetalingsService koster alt for meget!!!

BetalingsService er et af danmarks stærkeste brands med en kendskabsgrad på 95%.
Men omkostningerne ved BetalingsService er høje, tal fra Danmarks Statistik viser at der årligt betales over 1 milliard kroner om året i gebyrer for Betalingsservice til NETS.
Omkostningen og den manglende fleksibilitet gør at flere virksomheder supplerer eller helt skifter deres gentagne træk til betalingskort.


Er tiden løbet fra BetalingsService?
Kunderne og virksomhederne forventer fleksibilitet og de ønsker selv at være i kontrol omkring fornyelse/forlængelse af abonnementer.
Virksomheder ønsker samtidigt at nedbringe deres omkostninger, derfor opfordrer flere virksomhederne nu deres kunder til at droppe Betalingsservice.
Kunderne og virksomhederne ønsker at benytte automatisk korttræk. Meget kort forklaret går det ud på, at pengene trækkes direkte fra betalingskortet hver måned, frem for på kundens konto.

De automatiske korttræk koster ikke i nærheden af hvad BetalingsService koster, automatisk korttræk koster ca. 2 kr. pr. træk, mens Betalingsservice koster ca. 5 kr. pr. træk.
Gentagende betalinger styrker din relation til dine kunder!

Når virksomheder giver kunderne kontrol over betalingsmetoder og frekvens, opfatter kunderne virksomheden som fleksibel og kundeorienteret. Betaling via automatisk korttræk passer til de fleste virksomheder og det er derfor ligegyldigt om du sælger strøm, aviser eller medlemskaber.

Det bliver enkelt for kunden at betale og samtidigt kan kunden selv justere op eller ned efter behov.

Fordelene for virksomhederne er betydelige, virksomhederne nedbringer sine omkostninger samt øger cash flowet.

Den opnåede fleksibilitet vil betyde at virksomheder og kunder vælger, at tilknytte betalingskort til deres faste betalingstræk.


Fordele
  • Enkel tilmelding
Kunden kan selv tilmelde sig på virksomhedens website eller så kan funktionaliteten bygges ind i virksomhedens egne systemer.
  • Hurtigere respons og status på kundens betaling
Når kunden klikker ‘gennemfør betalingen’ eller registrerer betalingskortet, giver AltaPay svar på transaktionen i realtid. Benyttede virksomheden BetalingsService skulle de vente til 10 dage efter månedsskiftet for at få svar.
 
  • Abonnementer kan køre på skæve datoer
Gentagende kortbetalinger er ikke bundet af månedsskiftet. Det betyder at virksomheden kan optimere sit cash flow betydeligt, eksempelvis kan en kunde der har startet sit abonnement d. 15. opkræves hver d. 15 og kunden der har startet sit abonnement d. 7 bliver opkrævet hver d. 7.
En af fordelene ved dette er, at indbetalingerne bliver spredt ud over hele måneden. Hvilket kan betyde at virksomheden slipper for at skulle starte med at beregne en “pris for resten af måneden” og efterfølgende fortsætte på fuldt abonnement.
  • Træknings intervaller
Eftersom at kortbetalinger ikke er bundet af månedsskift, kan trækningerne styres ud fra forskellige intervaller. Dog er den mest almindelige betalingsfrekvens stadig månedlig betaling, men der er fleksibilitet for at vælge mellem f.eks. årlig opkrævning, halv årlig opkrævning -, 14 dages- eller ugentlig opkrævning.
Nogle virksomheder vælger at opkræve et fast månedsgebyr og så opkræves der en betaling ved ekstra køb ”pay-per-use”.
Nogle virksomheder benytter en model hvor der sættes en beløbsgrænse, således gennemføres der først en transaktion, når kunden har købt for x antal kroner.
Det er selvfølgelig virksomhedens forretningsmodel og kundernes ønsker der skal afgøre hvad der passer til netop din forretning.
Nogle virksomheder vælger at foretage trækninger de sidste dage i måneden for at slippe for at konkurrere med andre opkrævninger som husleje og varmeregningen.
    

Kan pengene ikke bruges bedre?
Hvis en privatperson via BetalingsService donerer 50 kr. per måned til f.eks. Red barnet, Læger uden Grænser eller  Dansk Flygtningehjælp, vil næsten 10 procent af donationen gå til gebyrer.

Så hvis f.eks. Dansk Flygtningehjælp månedligt har 100.000 transaktioner via BetalingsService, ville træk via betalingskort reducere deres omkostninger med 300.000 pr. måned..
Ved at bruge Dansk Flygtningehjælps egen online beregner kan man nedenfor se hvilken forskel 300.000 kr. gør.


 
Som du ved alt for godt, er betalings industrien meget kompleks.

Jeg kan hjælpe dig med at optimere dine gentagende betalinger, så du kan fokusere på at udvikle din forretning.

Kontakt mig i dag, istedet for at bruge din tid og energi på kundeadministration, fakturering, kvitteringer og betaling processering.
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
I ♥ online shopping